No Sense Words – Λέξεις Φυγόκεντρες

Λέξεις… Οι δικές μου λέξεις έχουν χάσει την βαρύκεντρο δύναμή τους… πάλλονται, διασκορπίζονται, χωρίς ουσία χωρίς χρώμα, αλλάζουν με τον καιρό, με τη στιγμή παίρνουν μια ιδιαίτερη μορφή, χωρίς διάρκεια…Είναι λέξεις φυγόκεντρες…

Biography

Βιογραφικό Σημείωμα και Λοιπές Υποσημειώσεις

Ο Δημήτρης Σούκουλης γεννήθηκε το 1973 στο Περιγιάλι Κορινθίας. Παρακολούθησε το τριτάξιο Γενικό Λύκειο στο Βραχάτι Κορινθίας από το οποίο αποφοίτησε. Σπούδασε κλασσική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο του Λέτσε (Ιταλία) και αποφοίτησε με διπλωματική εργασία στον Καρυωτάκη, με τίτλο «Κ. Γ. Καρυωτάκης, Ελεγεία και Σάτιρες: Η προαναγγελία μιας αυτοκτονίας» με επιβλέπουσα καθηγήτρια την Isabella Oztasciyan Bernardini. Η ερευνητική διαδρομή επικεντρώθηκε, κατά κύριο λόγο, στην ψυχολογική προσέγγιση της καρυωτακικής ποιητικής σε συνάρτηση με τα ιστορικο-πολιτικά και κοινωνικά γεγονότα της εποχής και με το ευρύτερο ρεύμα της γενιάς του ’30 και του γαλλικού συμβολισμού. Σε παράρτημα αποδόθηκαν στα ιταλικά τα κυριότερα ποιήματα και ανέκδοτα πεζά του ποιητή.

Έχει ζήσει στην Κόρινθο, στην Αθήνα όπου εργάστηκε και διαμένει στη Ραβέννα, στην Ιταλία. Θεωρεί τη κατοικία του προσωρινή και εργάζεται ως καθηγητής, διδάσκοντας ιταλική φιλολογία και ιστορία σε δημόσιο σχολείο της Μέσης Εκπαίδευσης του Ιταλικού Υπουργείου.

Ενέτεινε τις συγγραφικές του προσπάθειες πρόσφατα (2016) ύστερα από θετικές κριτικές που έλαβε από τη δημοσίευση των πρώτων διηγημάτων (2014) και από την διαρκή προτροπή των φίλων του να ασχοληθεί συστηματικά με τη συγγραφή, πράγμα για το οποίο τους είναι ευγνώμων.

Γενικά θεωρεί ότι δεν έχει φωτογένεια. Του αρέσουν τα παρασκήνια, τα παραπετάσματα, οι κουρτίνες και δεν κινείται με ιδιαίτερη ευκινησία στη σκηνή, μάλλον αισθάνεται άβολα. Προτιμά να κάνει τον αφηγητή ή ακόμα και τον υποβολέα. Μερικές φορές φθονεί τον ταξιθέτη για την ξεκούραστη και την χωρίς ιδιαίτερες ευθύνες δουλειά του. Παρόλα αυτά η θέση του θεατή, στις εξέδρες, στα μπροστινά καθίσματα, στις πλατείες του φαίνεται πολύ ανιαρή. Μόνο μερικές φορές ανακατεύεται στο πλήθος και διαπερνά ανάμεσα τους συλλέγοντας ιστορίες, ποπ κορν μασημένες τσίχλες και μπερδεμένα αισθήματα.  Άλλοτε τα ξεμπερδεύει, χωρίς αυτοί να το ξέρουν και άλλοτε τα περιγράφει μπερδεμένα ακολουθώντας τους πρωταγωνιστές στις προσωπικές τους τεθλασμένες πορείες, σκαμπανεβάσματα και μετεωρισμούς. Κάπου ταυτίζεται με αυτούς και κάπου απομακρύνεται εκείνη τη στιγμή ακριβώς πριν ακολουθήσουν μια κάθετη πορεία, αποκτώντας μια απρόσωπη και αποστασιοποιημένη στάση, τουλάχιστον αυτό φαίνεται να τους δείχνει. Πιστεύει πως η ‘‘τέχνη μας, όποια και να είναι αυτή, με όποιο τρόπο κι αν εκφράζεται, πρέπει να προμηνύει από την πρώτη κιόλας λέξη την καυστικότητά της στον τελικό της αποδέκτη’’, γιατί ο τελικός σκοπός της είναι να αναδείξει, μέσα από την τραγικότητα των χαρακτήρων, μια νέα ευαισθησία, να φέρει στην επιφάνεια υπάρξεις που έχουν ακολουθήσει μια τεθλασμένη πορεία στη ζωή τους, υιοθετώντας, στα μάτια των Πολλών, μια παράλογη, εκκεντρική προσωπική κοσμοθεωρία, πέφτοντας σε λάθη, διστάζοντας, σωπαίνοντας ή ολιγωρώντας.

Δεν έχει διαβάσει και δεν έχει μελετήσει. Δεν ακολουθεί συνταγές στις γραφές και απεχθάνεται τα γλυκαντικά ενός κενού λυρισμού χωρίς ουσία. Του αρέσει όμως η ζάχαρη.

Στο προσωπικό του ιστολόγιο ‘‘Φυγόκεντρες Λέξεις – No Sense Words’’ εκπέμπονται συστηματικά ασύρματα σήματα, ποιήματα, διηγήματα, glimpse, φιλοξενούμενα collage, παραμύθια για ονειροπόλους που μεγάλωσαν αλλά πεισματικά επιμένουν να πιστεύουν σε ένα άλλον παράλληλο κόσμο στον οποίο επιθυμούν να μετοικίσουν συντόμως. Λατρεύει τους συμβολιστές, τον υπερρεαλισμό, το παράλογο και φοβάται το κενό και την μετριότητα όπως ο Κάφκα του οποίου τα έργα λατρεύει.

Η πρώτη του συνεργασία με λογοτεχνικό ιστότοπο ανέρχεται στο 2014 με το διήγημα ‘‘Vaffanculo Lei’’ το οποίο φιλοξενήθηκε από το Microstory, το οποίο τη στιγμή της σύνταξης αυτού του βυθογραφικού σημειώματος δεν είναι πια ενεργό. Διηγήματα, ποιήματα και άλλα καλούδια έχουν δημοσιευτεί σε διάφορα ηλεκτρονικά περιοδικά όπως Bibliotheque, Fractal, Στάχτες, βιβλίο.net. και στο Ποιειν. Είναι μόνιμος συνεργάτης του ANIMARTISTS. Για τις δημοσιεύσεις μπορείτε να επισκεφτείτε τη σχετική σελίδα στο παρόν ιστολόγιο Publications  

ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ COLLAGE 

Ασχολείται με το αναλογικό κολάζ (cut-it, paper on paper analog collage) και συμμετείχε στην δεύτερη, τρίτη και τέταρτη περιοδική έκδοση της MAAV (Βιέννη, Αυστρία) το 2019 (με θέμα Dreamworlds), το 2020 (με θέμα Connection / Solitude) και το 2021 ( με θέμα 100 Years Beuys Fluxus) .  Επιπλέον συμμετείχε στη συλλογική έκθεση από πλέον 100 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο που πραγματοποιήθηκε στη Βιέννη, Αυστρία από τις 10/09/2020 έως 07/11/2021. Η έκθεση έλαβε χώρα στο Westlicht Museum für Fotografie. Το 2022 εκτέθηκαν έργα του στο Μουσείο Νεοελληνικής Αυτοχειρίας, Σωζοπόλεως 15, στην Αθήνα, συμμετέχοντας στο Syntagma Project, μία καλλιτεχνική σύλληψη του ποιητή Σαμσών Ρακά.  Το 2022, επίσης, συμμετείχε σε συλλογικές εκθέσεις στην Ιταλία (Biennale del Mare 2022, Ρίμινι, 30/07 – 16/08/2022), Τουρκία ( POMO IV edition – Selçuk University, Faculty of Fine Arts – 01/11 – 30/11/2022) Ελλάδα και εκ νέου στην Ιταλία με κοινές ημερομηνίες έναρξης την 8η Δεκεμβρίου (Dream Art, Ρίμινι 08/12 – 08/01/23 & 1st Multithemed HUMAN CAST Inclusive Festival Greece υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και του Δήμου Αθηναίων 08/12 – 11/12/2022). Στις 21 έως 23 Απριλίου 2023 συμμετείχε σε συλλογική έκθεση υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων στο 1ο Athens Civil Society Festival  σε θεματική Oddly Works από το HUMAN CAST της οποίας οργάνωσης αποτελεί μέλος. To Δεκέμβρη του 2023 (7.12 – 10.12) συμμετείχε στο 2nd Multithemed HUMAN CAST Inclusive Festival Greece με θέμα Art against violence. Τον Μάρτη του 2024 (28.03 – 01.04) συμμετείχε στη συλλογική έκθεση με θέμα SENSE and SENSITIVITY η οποία οργανώθηκε από το ART PRIDE BERLIN στο Βερολίνο (Γερμανία) της οποίας αποτελεί τακτικό μέλος.    Για τις εκθέσεις και τις δημοσιεύσεις κλικ εδώ.

ΒΙΒΛΙΑ σε ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ

Ανθολογία Ποιημάτων (2017)

Τον Μάιο του 2017 συμμετείχε σε συλλογική έκδοση Ανθολογίας ποιημάτων – ISBN:978-960-604-225-6, η οποία επιμελήθηκε και κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Όστρια (Αθήνα, 2017).

Παραμύθι για Μεγάλους (2018)

Τον Απρίλη του 2018 κυκλοφόρησε από τον εκδοτικό οίκο Θερμαϊκός, το «Σκουληκοσύννεφο, ένα παραμύθι για μεγάλους» ISBN: 9789609547604. Πρόκειται για ένα βιβλίο συναισθηματικής αυτοβελτίωσης μέσα από παραμυθένιες ιστορίες ενός σκουληκιού και διαφόρων περαστικών εντόμων στη Ρώμη. Η πρώτη παρουσίαση παρουσιάστηκε στην Αθήνα τον ίδιο μήνα του τρέχοντος έτους της έκδοσης στον ΙΑΝΟ της Σταδίου σε ένα κοινό που παραληρούσε, ζητωκραύγαζε, πετούσε σερπαντίνες και ρουφούσε διαιτητικά αναψυκτικά και καφέδες. Το επόμενο έτος το βιβλίο παρουσιάστηκε στον Ιανό της Θεσσαλονίκης. Το μείζον λογοτεχνικό event στέφθηκε από ιδιαίτερη επιτυχία, όπως συμφώνησαν και οι συμπαρουσιαστές Γεώργιος Φραγκάκης και Ρούλα Ματσούκα. Μπορείτε να την απολαύσετε κι εσείς στο Youtube 

DiPgeneration (2020) Περιοδική Έκδοση ανθολογίας πεζού και ποιητικού λόγου

Τον Δεκέμβρη του 2020 συμμετείχε στην πέμπτη έκδοση της ανθολογίας πεζού και ποιητικού λόγου DiPgeneration ISSN 2585-2183 με ποιήματα και ποιητική πρόζα. Την έκδοση επιμελήθηκε η Ιφιγένεια Σιαφάκα. Το πόνημα κυκλοφορεί από τις Eκδόσεις Μανδραγόρας (Αθήνα, 2020)

Εννέα μήνες στη Φορμόλη, Θεατρικό (2022) 

Τον Φεβρουάριο του 2022 κυκλοφόρησε, ύστερα από τρίχρονη συγγραφή, θεατρικό έργο τριών πράξεων με τίτλο «Εννέα μήνες στη Φορμόλη» από τις Εκδόσεις Ρώμη ISBN: 978-960-655-089-8. Το κείμενο επιμελήθηκε η Στέλλα Πυρένη και συνοδεύτηκε από επίμετρο, το οποίο συνέγραψαν ο Κωνσταντίνος Καραγιαννόπουλος, κριτικός λογοτεχνίας και δημοσιογράφος και ο Γεώργιος Φραγκάκης, ψυχοθεραπευτής και συγγραφέας. Το εξώφυλλο βασίστηκε σε ψηφιακό κολάζ με τίτλο «Ι have no name» της Νόπης Φουντουκίδου. Η σελιδοποίηση είναι του Θοδωρή Κιντάπογλου. E-Shop

Λογοτεχνικό Δελτίο του Φιλολογικού Ομίλου Ελλάδας (2023)

Ποιήματά του έχουν συμπεριληφθεί στο 27ο τεύχος (Σεπτέμβρης 2023) & 28ο τεύχος (Δεκέμβρης 2023) του Λογοτεχνικού Δελτίου του Φιλολογικού Ομίλου Ελλάδας.

Εννέα μήνες στη Φορμόλη, Ποιήματα (2024) 

Τον Φεβρουάριο του 2024 κυκλοφόρησε το δεύτερο μέρος της λογοτεχνικής προσπάθειας, η ποιητική συλλογή από τις εκδόσεις Ρώμη ISBN: 978-960-655-167-3 ενώ το 2022 είχε κυκλοφορήσει το ομότιτλο θεατρικό έργο. Η συλλογή συνοδεύεται από Επίμετρο,  συνέντευξη του ποιητή στο δημιοσιογράφο Κ. Καραγιαννόπουλο σχετικά με την ποιητική του κοσμοθεωρία. Το βιβλίο επιμελήθηκαν οι φιλόλογοι Ρούλα Ματσούκα και Στέλλα Πυρένη. Η μακέτα του εξωφύλλου είναι της Νόπης Φουντουκίδου.


Curriculum Vitae e altre annotazioni

Dimitris Soukoulis è nato a Perigiali, in provincia di Corinto nel 1973. Ha frequentato il liceo classico di Vrahati presso il quale si è diplomato ed ha studiato, successivamente Lettere Classiche all’Università di Lecce, laureandosi con una tesi sul poeta greco Kariotakis dal titolo “K.G. Karyotakis, Elegia e  Satire. Il preannuncio di un suicidio”, con relatore la prof.ssa  Isabella Oztasciyan  Bernardini. La ricerca si è concentrata, soprattutto, in un approccio psicologico della poetica di  Karyotakis, in relazione alle vicende storiche, politiche e sociali e della più ampia corrente della generazione degli anni ’30 e del Simbolismo francese. Nell’indice della tesi sono state inserite le poesie più rappresentative del poeta, tradotte in italiano, e alcune prose rimaste inedite.

Ha vissuto a Corinto, ad Atene – dove ha lavorato – e attualmente vive a Ravenna. Considera il suo soggiorno temporaneo e lavora come insegnante di lettere nella scuola pubblica.

Recentemente, nel 2016, ha intensificato le attività di scrittore, dopo aver ricevuto, nel 2014, recensioni positive riguardo alla pubblicazione dei suoi primi racconti  e il continuo incoraggiamento degli amici di occuparsi sistematicamente con la scrittura, ai quali è davvero riconoscente.

In generale, non si considera fotogenico, piuttosto è attratto dai retroscena, le quinte, le tende e non si muove con grande agilità sul palcoscenico, su cui si sente a disagio. Preferisce fare il narratore o anche il suggeritore. A volte, invidia l’inserviente di teatro per il suo lavoro rilassante e poco impegnativo. I posti degli spettatori, comunque, nelle platee, nelle prime file o sui palchi gli appaiono abbastanza noiosi; solo che alcune volte si mischia fra la gente e passa attraverso di essa, raccogliendo storie, pop-corn , gomme masticate e sentimenti ingarbugliati, i quali, talvolta, dipana senza che la gente se ne accorga, oppure li descrive aggrovigliati proprio come sono, seguendo i percorsi personali obliqui dei protagonisti, i loro alti e bassi, le loro fluttuazioni; da una parte si identifica con essi, dall’altra, invece, si allontana, esattamente nel momento prima in cui essi intraprendono un percorso verticale, assumendo un atteggiamento impersonale e distanziato o almeno così sembra far loro vedere. Crede che “la nostra arte, qualsiasi essa sia, in qualunque modo si esprima, deve preannunciare, sin dalla sua prima parola, la sua corrosività al destinatario finale”, perché il fine ultimo dell’arte è quello di far emergere attraverso la tragicità dei personaggi una nuova sensibilità, di portare in superficie esistenze, la cui vita ha preso un percorso obliquo, adottare, agli occhi dei Più, una visione del mondo irrazionale, eccentrica, cadendo in errore, esitando, tacendo o indugiando.

Non ha letto e non ha studiato tanti libri. Non segue i ricettari di scrittura e disprezza i dolcificanti di un lirismo vuoto, senza sostanza, sebbene gradisca lo zucchero.

Nel suo blog personale “Parole Centrifughe – No Sense Words”  vengono trasmessi, sistematicamente, segnali radio, poesie, racconti, glimpse, e si offre ospitalità a collage di famosi artisti, fiabe per adulti che, nonostante siano già cresciuti, insistono a credere in un altro mondo parallelo nel quale desiderano di trasferirsi in breve. Adora i simbolisti, il Surrealismo, l’assurdo e teme il vuoto e la mediocrità come Kafka del quale le opere ammira.

La prima collaborazione con un blog letterario risale nel 2014 con il racconto ‘‘Vaffanculo Lei’’, pubblicato da Microstory, che al momento della redazione di questo curriculum introspettivo, non è più attivo. Racconti, poesie e altre leccornie sono state pubblicate in varie riviste elettroniche come la Bibliotheque, Fractal ART, ΣτάχτεςΒιβλίο.net. Poiein;  è collaboratore permanente alla rivista ANIMARTISTS. Relativamente alle pubblicazioni si può visitare la pagina del presente blog: Publications.  

COLLAGE ANALOGICO

Si occupa del collage analogico (cut-it, paper on paper analog collage) e ha partecipato alla seconda, terza e quarta edizione periodica della MAAV (Vienna, Austria) nel 2019 (tema: Dreamworlds), nel 2020 (tema: Connection / Solitude) e nel 2021 (tema: 100 Years Beuys Fluxus) .  Ha partecipato, inoltre, alla mostra collettiva (10/09/2021 – 07/11/2021) di più di 100 artisti da tutto il mondo, organizzata dal Westlicht Museum für Fotografie a Vienna, in Austria. Nel 2022 si sono esposte opere nel Museo di Suicidi neogreci, Sozopoleos 15, ad Atene, partecipando al Syntagma Project, una concezione artistica del poeta greco Samson Rakas. Nel 2002, inoltre, ha partecipato a diverse mostre collettive in Italia (Biennale del Mare 2022, Bellaria, Rimini 30/07 – 16/08/2022), Turchia ( POMO IV edition – Selçuk University, Faculty of Fine Arts – 01/11 – 30/11/2022) Grecia e di nuovo in Italia con data di apertura comune in entrambe le manifestazioni l’8 dicembre (Dream Art, Bellaria, Rimini 08/12 – 08/01/23 & 1st Multithemed HUMAN CAST Inclusive Festival Greece sotto gli auspici del Ministero della Cultura ellenico e il Comune di Atene 08/12 – 11/12/2022). Dal 21 al 23 aprile 2023 ha partecipato alla mostra collettiva sotto gli asuspici del Comune di Atene al  1ο Athens Civil Society Festival  con tema Oddly Works lanciato dall’organizzazione non profit HUMAN CAST di cui è membro attivo. Nel dicembre del 2023 (7.12 – 10.12) ha partecipato al 2° Multithemed HUMAN CAST Inclusive Festival Greece promosso dal Ministero della Cultura ellenico con tema «Art against violence». Nel marzo del 2024 (28.03 – 01.04) ha partecipatao all’esposizione collettiva con tema SENSE and SENSITIVITY la quale è stata organizzata dall’organizzazione ART PRIDE BERLIN a Berlino (Germania) di cui è membro ordinario. Per la partecipazione alle esposizioni e le pubblicazioni di cataloghi si rimanda qui.


LIBRI in CIRCOLAZIONE – PUBBLICAZIONI

Antologia di poesie (Atene, 2017)

Nel maggio del 2017  ha partecipato all’Antologia di Poesie (2017) – ISBN:978-960-604-225-6, curata e pubblicata dalle Edizioni Ostria (Εκδόσεις Όστρια), (Atene, 2017).

Fiaba per Adulti (Atene, 2018)

Nell’aprile del 2018 è stato pubblicato dalle Edizioni Thermaicos “Il Bruconuvolo, una fiaba per adulti” ISBN: 9789609547604. Nello specifico si tratta di un libro motivazionale per la crescita emotiva attraverso le storie di un bruco e di altri insetti di passaggio da Roma. La prima presentazione è stata tenuta ad Atene dello stesso mese dell’anno della pubblicazione presso il centro di cultura IANOS in via Stadiou 24, davanti a un pubblico che delirava, esultava, tirava serpantine e sorseggiava bibite dietetiche e caffè. L’anno successivo il libro è stato presentato a Salonicco nella libreria della casa editrice.  L’evento straordinario è stato coronato da successo come hanno pure confermato i presentatori Georgios Fragkakis e Roula Matsouka.  La presentazione si ripropone su Youtube 

DiPgeneration  Edizione periodica di rivista letteraria (Atene 2020) 

A dicembre 2020 ha partecipato alla quinta edizione della rivista letteraria DiPgeneration ISSN 2585-2183, una raccolta di narrativa e di testi poetici di scrittori greci moderni.  I testi sono stati scelti da Ifigeneia Siafaka che ha curato l’intera edizione. La rivista è lanciata dalla casa editrice Mandragoras (Atene 2020).

Nove mesi in formalina, teatrale (Salonicco, 2022) 

A febbraio del 2022 è stato pubblicato, dopo tre anni di scrittura, l’opera teatrale di tre atti, col titolo «Nove mesi in formalina», lanciata dalle Edizioni Roma (Salonicco, Grecia) ISBN: 978-960-655-089-8. L’editing è di Stella Pyreni mentre l’opera è stata accompagnata da due articoli in appendice, i quali sono stati redatti da Konstantinos Karagiannopoulos, critico di letteratura e giornalista e da Georgios Fragkakis, psicoterapeuta e scrittore. La copertina si è ispirata dal digital collage col titolo «I have no name» di Nopi Fountoukidou. L’impaginazione è di Thodoris Kintapoglou.

Bollettino letterario dell’Associazione filologico-letteraria greca con sede a Salonicco (2023)

Sue poesie sono state incluse nel 27° numero (settembre 2023) e nel 28° numero (dicembre 2023) del Bollettino letterario dell’Associazione filologica-letteraria greca.

Nove mesi in formalina, poesie (Salonicco, 2024)

Nel febbraio del 2024 è stata pubblicata la seconda parte della «Formalina», un progetto letterario, la raccolta di poesie dalle edizioni Romi ISBN: 978-960-655-167-3 mentre nel 2022 è stata pubblicata l’opera teatrale dallo stesso titolo. La raccolta di poesie è accompagnata da un’appendice, un’intervista del poeta al gornalista e critico K. Karaghiannopoulos riguardo alla sua poetica. L’editing è di Stella Pyreni e Roula Matsouka. La copertina è opera di Nopi Fountoukidou.

VISITORS

Flag Counter